10 Factori Principali pentru Motivare Non-Financiara | Training si Formare Profesionala

Motivarea de zi cu zi a angajatilor este o tema de maxima actualitate pentru manageri. Ei trebuie sa-si conduca zilnic echipele spre atingerea obiectivelor propuse.

 

Pentru a motiva angajatii putem alege o strategie combinata.

Pe de o parte, managerii pot elimina comportamentele organizationale care creeaza disconfort si conduc, incet si sigur, la demotivarea angajatilor.

Cei mai frecventi 10 factori demotivatori pentru angajati sunt:

1. Atmosfera de lucru (ex. cea plina de politici si proceduri de lucru, care nu permite socializarea, atmosfera incarcata, apasatoare etc)
2. Asteptari neclare din partea angajatorului.
3. Participarea obligatorie la sedinte neproductive.
4. Liste intregi cu reguli pe care trebuie sa le respecte angajatul, reguli care nu sunt necesare.
5. Promovarea competitiei agresive, directe si continue intre angajati.
6. Asteptarea indelungata a deciziilor pe linie ierarhica superioara (“semnaturi”), asteptare care ii afecteaza activitatea.
7. Critica in fata colectivului.
8. Tolerarea performantelor slabe.
9. Angajati tratati diferentiat intre ei.
10. Utilizarea sub limita a capacitatii angajatilor.

Acesti factori demotivanti trebuie eliminati din “viata” companiei.

Pe de alta parte, un manager trebuie sa dezvolte factori motivatori.

Iata o lista cu cei mai importanti factori de motivare:

1. Pentru munca rutiniera sunt indicate, din timp in timp, activitati distractive la locul de munca (scurte pauze active).
2. Oferiti angajatilor obiectivele si resursele activitatii apoi lasati-i sa aleaga modul in care isi vor desfasura activitatea
3. Incurajati responsabilitatea si leadership-ul in cadrul companiei
4. Promovati interactiunea sociala intre angajati.
5. Tolerati erorile din munca, evitati criticismul si practicati un feed-back constructiv.
6. Promovati mandria apartenentei la echipa respectiva.
7. Dezvoltati obiective si provocari profesionale pentru toti angajatii.
8. Oferiti incurajari (stimulare pozitiva).
9. Apreciati-va angajatii si exprimati-va public aprecierile.
10. Dezvoltati sisteme de evaluare a angajatilor care arata cresterea performantelor. Invatati-i cum sa se auto-evalueze.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s